DagBog for 17.06.04 - 11:05af Michael @ Lagos, Portugal
Lørdag d. 12. Juni 2004 (Alvor, Portugal)

Så kom dagen, hvor Mette skulle ankomme til Portugal. Jeg brugte det meste af formiddagen, på at servicere landsholdet på forskellig vis, og skulle dernæst checke ud fra mit værelse hos dem kl. 12:00. Efter at have checket ud, fortsatte jeg i internet-cafeen med at arbejde, så jeg kunne komme ned i min mailboks :)

Kl. 14:30 kørte jeg afsted mod Faro Lufthavn, hvor Mette skulle lande. Lufthavnen var dejlig nem at finde rundt i, og jeg fandt hurtigt P-plads osv. Hun ankom planmæssigt, og nu gik turen imod Lagos - hvor vi sammen skulle bo den næste uge. En lille time efter, stod vi foran Marina Club Lagos, hvor vi skulle bo. Udefra virkede hotellet ret sterilt, og neutralt - men da vi kom ind, var det utrolig flot. Vi kunne dog ikke finde nogen receptionist, men efter et par øjeblikke, dukkede der een dame op. Der var Grækenland - Portugal landskamp, så alle var opslugte af denne kamp.. hehe! Det viste sig senere, at de tabte 2-0 til Grækenland.

Vi blev checket ind, og kørte op til 3. sal hvor vores værelse lå. Det skulle nu vise sig, at vi blev overrasket. Det var nemlig ikke et værelse, men en kæmpe lejlighed på vel... 60-70m2, som vi havde fået. Vi gik straks igang med at udforske lejligheden, og fik åbnet ud til den enorme altan der også var. Ved et kig ud over altanen, så vi en kæmpe pool med dertil hørende liggestole. Kiggede vi skråt til venstre, lå selve Marina'en med alle de dyre og flotte både. Virkelig en utrolig lejlighed.

Vi tog dernæst til Portimao for at spise lidt mad, på en restaurant Mikkel og jeg før har besøgt, nemlig La Dolce Vita. Det blev hurtigt sent, og vi kom i tanke om - at vi skulle tidligt op og til Nordportugal, for at hjælpe til ved TDCs Executive Konference.

Søndag d. 13. Juni 2004 (Lagos - Caminha, Portugal)

Vi fik sat os til rette i bilen, og nu skulle turen gå til Nord portugal. Turen var ca. på 650 KM, og ville i følge frøken Tomtom vare omkring 7 timer. Afsted det gik, og med kun få stop undervejs landede vi 6 timer senere ved Hotel Porta do Sol direkte ned til vandet, i den lille by Caminha. Vi havde holdt kontakten med Søren fra Second Wave, fordi vores opgave var at forberede nogle detajler inden de ankom. Han havde stresset os godt, men det viste sig - at han tog grueligt fejl. For da vi ankom kl. 15:00, troede vi, at vi havde meget travlt - men det havde vi slet ikke, idet de først ankom kl. 17:00. Nok om det, så nåede vi det ihvertfald ;)

Om aftenen fandt vi en lille hyggelig restaurant, hvor vi fik nogle vidunderlige pizza'er (som Mette havde fundet ud af hvad hed, på portugisisk) og så fodboldkampen England - Frankrig. Utrolig hyggeligt, og god stemning.

Mandag d. 14. Juni 2004 (Caminha, Portugal)

Mandag formiddag, havde vi aftalt at hente en TDC fyr og en kunde i Porto lufthavn - så turen gik nu fra Caminha til Porto og tilbage. Der var lidt under 1 time hver vej, og det spillede perfekt - vi landede lige ved døren til lufthavnen, med lidt hjælp fra Frøken Tomtom. Hjem igen, for inden længe gik turen indtil Guimareres hvor den første danske kamp skulle spilles. Vi tog med TDC's bus derind, og landede ca. 25 minutters gang fra stadion. Det var dog ikke noget problem at finde vej, da der gik flere tusind danskere i den retning, fra de samme parkeringspladser.

Stemningen var enorm, og selvom danskere ikke vandt (ved målscore) så var det jo lidt en sejr for os alligevel. Vi sad heldigvis i skygge under hele kampen bag det danske mål (1. halvleg), så vi sad rigtig godt. Under kampen blev der sunget så højt at de italienske fans til tider valgte at tie stille istedet for at synge samtidig med os. Vi overdøvede dem simpelthen - virkelig utroligt og hårrejsende.

Efter kampen på vej tilbage mod parkeringspladserne, gik vi igen i den "røde stime". Vi gik lige forbi den tribune, hvor italiernene kom op, hvorefter 3 danskere stoppede op. De var udstyret med tromme, trompet og tuba, og spillede rigtigt flot: Ooooh sooooloooo miiiooo... ! Alle, inkl. italiernene, begyndte at grine og sang nu højlydt med. En rigtig roligan stemning, hvor vi husker at holde os venner med alle :-) Vi er et dejligt folkefærd.

Vi landede på hotellet igen ved 22:00 tiden, hvor der kun var tid til et par sandwiches og så i seng :-)

Tirsdag d. 15. Juni 2004 (Caminha - Lagos, Portugal)

Tirsdag gik det igen hjem mod Lagos, og efter at have hjulpet en masse kunder med at benytte vores opsatte HotSpot - satte vi os til rette i bilen igen, nu var der 650km hjem igen. Det foregik i et afslappet tempo, og med massere af pauser undervejs. Det skægge ved betalingsveje er, at man har dem faktisk for sig selv hernede.. jeg tror ikke at portugiserne gider bruge dem, da de koster penge :) Så man stresser ALDRIG på en betalingsvej.. heeh! Vi landede kl. 19:00 i Lagos igen... aaaah, home sweet home! Landsholdet var kommet hjem, men istedet for at køre forbi, ringede jeg og hørte om alt var vel :) (hvilket det var). Mens vi sad og slappede af på altanen, opdagede vi pludselig at Ulla Therkelsen, stod og interviewede en person nede foran poolen (se billede). Vi spiste lidt mad, så lidt fodbold og gik i seng.

Onsdag d. 16. Juni 2004 (Lagos, Portugal)

Dagen startede med, at jeg kørte ud til Landsholdet for at besøge dem. Stemningen var god, og de havde tydeligvis savnet mit selskab - jeg fik ihvertfald kommentarer som: "Nåååh, nu hvor din kæreste er kommet, så er vi ikke så vigtige længere", hvilket jeg grinene gav dem ret i ;) Man kan mærke, at forholdet mellem os og mig er blevet mere afslappet og mere venskabeligt. Det er godt at mærke, da flere af dem så også "tør" at spørge om hjælp til forskellige ting. Jeg fik ryddet lidt op, og fjernet diverse erotiske sider som startsider (hehe) og tog så hjem igen. Ved en tilfældighed, fandt jeg pludselig ud af, at de havde HotSpot på vores hotel her - så jeg fik hurtigt tilmeldt mig, og kunne dermed sidde og arbejde i ro og mag på altanen uden at skulle koble mig op ude hos Landsholdet. Godt nok, er signalet rimelig dårligt, og når journalisterne (som bor på samme hotel) bruger det, så får jeg næsten intet hul ud i verden. Men det handler bare om at bruge det om morgenen, da journalisterne sover længe og ligger ved poolen det meste af dagen.

Vi handlede lidt ind, i det nærliggende supermarked og snuppede en times tid ved poolen i de 34 graders varme. Poolen hernede er omvendt af danske pools, den er nemlig afkølet... vores gæt ligger på, at den er ca. 23-24 grader varm. Om aftenen blev jeg "hastetilkaldt" af landsholdet, idet deres internetforbindelse var gået ned, og de skulle lige nå at sende nogle ting inden de skulle afsted næste morgen. Jeg racede derud, og fik løst problemet i løbet af få minutter. Stemningen var god, folk hyggede og så fodbold - samt andre var godt igang med at spille computer.

God stemning, inden afrejse.

Dagbog over turen til Portugal
Her vil jeg hver dag, hvis muligt skrive
om min Portugaltur sammen med landsholdet