DagBog for 27.05.02 - 00:36af Michael @ Jinju, Korea
Vi gik ombord på SK983 mod Tokyo; flyet var af typen Airbus A340. Der kan rumme ca. 267 passagerer. Flyet var ikke ret gammelt, fik vi af vide af stewardessen. Bl.a. Kunne man se DVD film, Spille og se forskellige kameraer fra en lille 5-6” TFT Skærm i nakkestøtten.

Vi sad der i 10t og 22min. Før vi landede i Tokyo. Vi sad tæt på toilettet, så det var godt for Lars, der som plaster på hans flyskræk måtte drikke adskillige fadøl.

Efter den utrolig lange tur, som først begyndte at føltes lang da min TFT skærm gik itu - heldigvis nåede jeg at se 3 film inden den gik kold – nåede vi endelig til Tokyo.

Vi stod af, og vores baggage transittede videre! Vi måtte nu vente ca. 4½ time i Tokyo Narita, før vi kunne komme videre. Den lufthavn er MEGET overdimensioneret. Der var UTROLIG mange haller der bare var tomme, og kun få mennesker der fløj …

Vi satte os til rette ved gaten, som langsomt blev fyldt op indtil man endelig kunne boarde flyet. Japanerne har en grum idé om at de ALLE sammen SKAL FØRST ombord på dette fly, hvis det ikke lykkedes for dem, må de sparke/skubbe/nive for at komme først. Vi tog det dog rimelig stille, og fik endda en plads i flyet … whoa ;) – tænk Japanere, der er faktisk faste pladser til alle, hurra for boardingpass J

Flyet var en Airbus A300 af gammel standard – og han fløj rimelig til. Han hev den så kraftigt op fra Tokyo Narita, at man fik blackned eyes. Det var rimelig grumt!

Vi nåede til Busan efter ca. 1t 50m flyvetid. Han kastede den barsk ned, og lavede en vild opbremsning, da banen åbenbart ikke var så lang.

På dette tidspunkt, var vi rimelig nervøse for om vi overhovedet fik vores baggage – da det snart var 20 timer siden vi sidst havde set vore kære kufferter. Vi udfyldte vores Immigrations kort, og fik det hurtigt godkendt, da vi var danskere – igennem diverse gennemlysninger og kropsvisiteringer, og så hen og vente ved bagagebåndet. Vupti, der rullede min kuffert ud som den første. Lars’ kom lige få minutter efter.

Herefter ud af ankomsthallen på denne lufthavn, som var ekstrem gammel. I enden af ankomsthallen sad en gammel mand på et plateau, og så ud over det hele. Vi væltede ud i lufthavnen, hvor de ventede en vigtig person, da der både var kamera og nogle MEGET MEGET syge S.W.A.T politistyrker! De gik rundt med armerede MP5 SD5 og hjelme og solbriller. Hvis man trådte ind foran dem, fik man et vift med denne riffel, og så var det bare at flytte sig – det gjaldt både gamle mennesker og børn. Meget sygt.

Vi fik lejet et par telefoner, og proppede vores Simkort over i - der gik 2 mins og så virkede de ! Meget imponerende TDC Mobil J. Derefter hen og hæve nogle WON (deres penge – 10000w = ca. 66kr.). Lars fik ramt forkert på firma Mastercardet, og der røg lige 400.000 won ud til os. J

Så gik turen ud for at finde en taxa. Der var ca. 200 taxaer klar udenfor. Og vi stilte os hen midt i flokken af dem, og spurgte hvem der kunne gøre det billigst . Vi slap med 80000won for en 105km lang tur. Ca. 528kr for sådan en tur, der varede ca. 1½ time J ikk’ så dårligt.

Vi ankom til et MEGET fint sted – med piccolos m.m.! (jeg uploader billeder i aften) . Vi fik vores eget værelse, med ADSL og fjerner og 2 store senge. Vældigt flot.

Vi stenede lidt på værelserne, før vi besluttede os for at vandre op i sky-restaurant! Her bliver vi mødt af 4 koreanere der er klar til at servicere os. Lars køber en ret der hedder Baggoli, og jeg noget bøf og minestrone suppe. De kommer med Minestrone til Lars også, da de åbenbart lige havde misforstået noget. Denne restaurant er så galt flot, at vi føler os lidt som kongelige. Med udsigt til hele byen m.m.

Jeg får min hovedret, som er en stor kæmpe bøf med nogle kartoffel ting. Så kommer Lars’ menu !!! en KÆMPE kæmpe stor bakke fyldt med mange mange små skåle med alt muligt i . heheh – sæt i gang LARS J . Vi sidder der lidt og får så regningen. 50000won lyder den på J - ca. 330kr for store retter med drikkevarer og det hele – PLUS en personlig tjener, der kun stod og ventede ved vores bord. EKSTREMT billigt J

Nu er det så morgen d. 27. maj, og jeg skal til at i gang med dagen hvor vi skal sætte den første cafe op! Jeg vil nu smutte i bad, da jeg skal med en taxa om en lille time. Ses senere i dag…

Linket peger på lidt info om vores hotel :)

Relaterede sider: http://www.hotelguide.co.kr/old_home/english/ulsan/dongbang/english.htm

Dagbog over turen til Korea
Her vil jeg hver dag, hvis muligt skrive
om min Koreatur sammen med landsholdet